
Vergelijk de beste callcenters van Nederland

10 handige tips voor een succesvolle telemarketing

De OPTA heeft het callcenter All4Call beboet met € 280.000 euro opgelegd. Het callcenter uit Eindhoven gebruikte een automatisch belsysteem waarbij de computer zich voordeed als een mens.
Consumenten werden allereerst ongevraagd via een automatisch oproepsysteem gebeld. Afhankelijk van wat de gebelde zei, gaf de computerstem van de fictieve ‘Rudi Hurkmans’ verschillende reacties. Dit deed consumenten geloven in gesprek te zijn met een echt persoon. Tijdens deze automatische telefoongesprekken werden de prijzen en loterijen aangeprezen en werd geprobeerd naam en bankrekeningnummer te ontfutselen. Vervolgens werd de consument teruggebeld door een medewerker van All4Call met als doel een telefonische overeenkomst af te sluiten. In deze vervolggesprekken werd de consument niet gevraagd of deze nogmaals gebeld mocht worden. Ook werd de consument niet gewezen op het Bel-me-niet-register.
De telefoontjes van de ‘Zwitserse Consumentenvereniging’ zorgden in de periode juli 2009 tot juni 2010 voor zo’n 900 klachten op de website spamklacht.
Sinds 1 oktober 2009 zijn alle consumenten en bedrijven beschermd tegen spamberichten. In totaal heeft OPTA van mei 2004 tot en met oktober 2011 ruim 120.000 klachten ontvangen. Naar aanleiding van de spamklachten heeft de OPTA 21 boetes uitgedeeld met een totale waarde van ruim 2,1 miljoen euro. Ook heeft OPTA onlangs 30 waarschuwingen uitgedeeld aan bedrijven. Omdat spam vaak op internationale schaal wordt georganiseerd, werkt OPTA geregeld samen met collega-toezichthouders in Europa.
Als leek is het bijzonder moeilijk een keuze te maken uit de honderden verschillende callcenters in Nederland. Met hulp van deze website hebben wij het callcenter kunnen kiezen dat aan onze eisen t.a.v. kwaliteit, wettelijke normen, commercieel succes en natuurlijk prijs kon voldoen.